TV-uppenbarelser

Det hände en sak här om dagen och den saken hände två gånger. Som andra sysslolösa individer vet så resulterar just sysslolösheten till en del glanande framför TVn och tomt stirrande på en datorskärm som visar en webbsida som i sin tur förmedlar ett budskap och information man glömt strax efter det att man slutat läsa.
   Jag föredrar i de flesta fall en god bok, men det kan bli förmycket av det goda och jag vill ju dessutom inte överanstränga de geniknölar som ligger i dvala sedanjag avslutade mina studier. Då blir det TV för hela slanten. 
   Det var vid ett sådant tillfälle som jag fick en uppenbarelse. Två mer exakt.
   Den första kom när jag satt och funderade på hur jag skulle lösa problemet med den totala avsaknaden av tomatsås i vårt hem. Inte mycket till problem kan tyckas om det inte hade varit för att jag skulle göra köttfärsås och nu mera gör det med just tomatsås. Då, mitt i min förtvivlan, kom Gordon Ramsey till unsättning. Han skulle göra 100%-igt hemmagjord pizza. Ja precis, det innebär även hemmagjord tomatsås. Om inte det är ett skänk från TV-Gu(i)den ovan så säg!
   TV-uppenbarelse nummer två kom lite för sent, men den kom trots allt. Jag var i bakartagen just den dagen och sugen på att fulla frysen med hemmabakade alster som hemma hos äldre damer. Så i huvudet valde jag ut en småkaka som min gammelmormor brukade göra. Jag hade allt utom en ingrediens, så jag ringde min sambo och bad honom köpa russin med sig på vägen hem. Men så medans jag låg där och glanade på TV så som jag gör och hoppar mellan kanalerna. Jag fastnade på femman där enkvinna som visade sig heta Corinne figurerade. Och det var då det slog mig, man ska inte ha russin i kakan MAN SKA KORINTER! Men när denna fakta uppenbarade sig framför mig så var det för sent. Det blev ingekakor den dagen.
   Två gånger på en dag fick jag uppenbarelser, det måste betyda något! Eller absolut ingenting, men om så vore fallet vore det ju oturligt och ofantligt tråkigt. 

 //Ina-Fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0