All the crazy things I did tonight

I går var det födelsedags-party hos Emil, han blev lite äldre. Och att bli äldre är en sak jag och Sara konstaterade är skönt att man bara gör en gång om året.

Det började med en liten skara med välkända ansikten och slutade med grannar som kan ha velat ringa polisen och mycket väl kan ha gjort  just det också.
   Killgänget från dalslands djupa skogar började smida planer på att bli fotbollspappor till samma lag. Tre avkommor var, i tre olika kullar (ingen får få töser för det skulle förstöra hela grejen va). Den sa Hanz att de skulle serieknulla barn och då blev det bara fel kände jag. Sen spårade det hela ut ytterligare med, till en början roliga, skämt om Robins belgian blue-lika avkomma.
   det var överlag en väldigt rolig kväll som dock slutade med att värden låste folk ute och en stod utan skor och en utan leg. Så det enda logiska att göra var ju att försöka bryta oss in genom fönstret, så det försökte vi ju, men fönster är inte designade så att det går lätt att ta sig igenom från "fel" håll. Eller de är väl snarare designade som så att det INTE SKA GÅ att ta sig utifrån. 
   Folk stirrade konstigt på de fyra festklädda människorna som försökte ta sig in i en lägenhet i centrala Uddevalla. <eftersom vi inte kom in kom vi oss inte ut så vi vandrade hem i natten och vet ni vad jag kom på? Att jag fortfarande hatar, hatar, hatar grus. Det gör gööööör ont i fötterna och klackarna bara rullar runt i skiten.

Nu har Älsklingen lämnat mig, sedan många timmar iofs, och jag sitter och glanar med familjen och peppar inför jobb till morran.

//Ina-Fina  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0