Valborg och 31a april...

Den ädla kvinnan drog till skogs,
från landet bort, beredd på nöd:
till vildmarkslandet Solitude
          (Parzival, Wolfram von Eschembach)

I helgen bär det av till Örebro, igen. Det känns som om jag nyss var där, men det är ju inte helt korrekt. Vi var där i mars när snön fortfarande låg djup. Nu är det vår och i kväll så blir det säkert brasa vid slottet/borgen (vad det nu klassas som) och folk som sjunger och fyverkerier, men det ska vi inte se på. Vi åker imorgon så min lille kisse-misse-pisse-puss är ensam mer än en natt.
  På tal om min lille katt så ska vi ju snart åka hem ham och jag, till våra vänner. Inte för att jag vet om Shambles hade några vänner, eller mest "territoriella" fiender på Edingsvägen, i velket fall har mamma flyttat därifrån. Han får skaffa sig nya buddies.

Jag vet faktiskt inte varför jag har fått förmig att jag ska fara till vildmarkslandet Solitud.

//Ina-Fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0